Maandag: GEEN SCHOOL, wapenstilstand
Dinsdag: We starten met enkele taaloefeningen. Ruth leest op haar computer en maakt oefeningetjes met de LOES-methode. Hava Nur maakt oefeningetjes op de touchlaptop waarbij ze de juiste woorden moet kiezen. Elisa & Mackenzie hebben hippo ondertussen.


Daarna kort nog even tijd om aan de slag te gaan met de ipad’s.

Na de speeltijd en in de namiddag is er de voorleesronde. Iedereen heeft 4 verhaaltjes gekozen waar ze doorheen de dag naar gaan luisteren. Elk verhaal heeft z’n eigen manier van vertellen/ verwerking achteraf… Ik zou zeggen geniet a.d.h.v. de foto’s mee van deze leuke dag.





Woensdag: We beginnen de dag met een klein spelletje met de klasmemory, want om 9u30 worden we verwacht in de lange gang voor het forum van klas Trees.


Na de speeltijd is er ons clusterproject waarbij we verdergaan met ons thema ‘eropuit in de natuur’. We splitsen ons op in 2 groepjes, een knutselgroepje in thema herfst of een wandeling op zoek naar paddenstoelen om een sporenonderzoek te doen. We sluiten af met een spelletje ‘kwartet’ samen.

IMG_4507
Donderdag: Er wordt gestart met een beetje werken op de computer en de ipad.



Na de speeltijd trekken we naar de kiné voor ons matmoment. Daar wordt het blokje met de ballen afgerond en gaan we er voor de laatste keer mee aan de slag. We nemen er enkele van de activiteiten bij die we eerder al gedaan hebben: ballenbed, liggen/zitten op de grote bal…

Bij het koken gaan we de voorlaatste keer met de ‘wortelen’ aan de slag. Vandaag maken we wortelburgers. Schillen, snijden, mixen… Daarna maken we eerst balletjes om daarna platte schijfjes te maken.



Vrijdag: We starten de dag met levensbeschouwing: We maakten het deze ochtend heel donker in de klas. Er werden enkele lichtjes aangestoken. Deze werden aangevuld met ons eigen gemaakte lichtje. Mooi en fijn om lichtjes te zien. Aansluitend hebben we geluisterd naar het verhaaltje “Slaap lekker’. Het meisje moest naar bed maar wou niet slapen. Met haar mooie lichtje viel ze uiteindelijk wel in slaap.


Wij beginnen de islam les altijd met de koran (rust moment). Wij leren over de moskee. Wat is een moskee? Wat is het doel van een moskee? Wij kijken naar de 3 belangrijkste moskeeën voor de moslims.
Na de speeltijd is er ons bewegingsblok. Fietsen voor Ruth en ondertussen gaan de anderen aan de slag met de Wii (bowling, zwemmen, tennis…) en de trampoline + bal (springen + gooien & vangen/ botsen/ omhoog gooien…). Na een tijdje wisselen we dan om.


Joris had zijn accordeon mee naar de muziekles. Hij speelt eerst een luisterstukje. Daarna leren we zin voor zin het lied ‘de eerste steen’. Eens we het kunnen zingen deelt Joris werkmateriaal uit: stokjes, hamers en plankjes. Met die materialen spelen we het ritme van het refrein mee. Het lukt goed, we spelen mooi samen. We zullen dit lied volgende week vrijdag met de hele school samen zingen, want dan is de eerste steenlegging van de nieuwe leefgroepen.
