Maandag: We starten met enkele praktische zaken aangezien nog niet iedereen er is en brengen de postmappen naar het onthaal. Daarna starten we met ons onthaal.

Tijdens het zwemmen de gekende structuur maar vandaag leert Machteld ons 2 nieuwe liedjes aan die we vaker zullen gebruiken tijdens het zwemmen. Het oefenen van de ‘kanonbal’ blijft supervlot gaan waardoor we nu al goed kunnen afduwen op onze rug.

Vandaag staat er broccolisoep op de menu tijdens het koken. Diethe & Freya hebben te maken met een pittige ajuin en moeten er allebei van wenen. Ondertussen zingen we ook het broccoli-lied van Kapitein Winokio mee. Veel plezier tussendoor is alvast verzekerd.
Wanneer alles gesneden is doen we de groentjes in de kookpot, water & bouillon toevoegen en koken maar. Tussendoor de afwas met een liedje op de achtergrond. En op het einde kunnen we samen de soep nog mixen.

Dinsdag: Een creales met Céline & Vicky vandaag. Ze gaan ook aan de slag met her scheerschuim en maken een leuke regenboog.
Tijd voor het thema ‘Herfst’. We herbekijken een filmpje en herhalen de kleuren die bij de blaadjes horen in het filmpje.

In de namiddag is het eerst tijd voor verhaal. We herhalen nog eens het verhaal van ‘Kaatje in het bos’ en nemen er ook het verhaal ‘Lente, Zomern Herfst, Winter’ bij om eventjes stil te staan bij de verschillende seizoenen.

Ondertussen heeft Steven therapie & werkt Diethe nog eventjes wat verder rond taal.
Nadien installeren we ons allemaal samen op de mat voor een rustig sensorisch momentje. We maken het donker, installeren de gekleurde lampen, een muziekje op de achtergrond en halen er de massageapparaten bij. Genieten tot en met!!

Woensdag: Els is vandaag alleen in de klas voor levensbeschouwing. Samen met Diethe, Emma & Steven brainstormen ze om aan de slag te gaan met het thema ‘zintuigen’: wat kunnen we als eerste doen…
Na de speeltijd is er opnieuw thema. Deze keer herhalen we de woordenschat en prentjes die we al enkele keren aangehaald hebben.

We zijn ook met genoeg om op het einde nog eventjes te gaan wandelen. We trekken dan ook naar buiten en genieten van de zonnestralen. Onderweg nemen we enkele eikels en eikeldopjes mee voor ons thema.

Donderdag: We starten de dag met een kort onthaal & gaan dan aan de slag met de computers.

Na de speeltijd gaan we aan de slag met hoekenwerk. Steven speelt met de pasta, Emma gaat in de rijst op zoek naar dezelfde prenten, Ruth & Zubeyr spelen een schaduwspelletje en Diethe gaat aan de slag met kleuren & vormen.

In de namiddag genieten we van het mooie weer, we gaan wandelen en doen een herfstbingo.

We sluiten de wandeling af op het speeltuintje: schommelen, glijden, klimmen…
Vrijdag: Na een kort onthaal met heel veel bellen die we ook kapot prikken kunnen we starten aan ons spel. We herhalen het spel van vorige week ‘De Boomgaard’ nog eens, zo blijven we inzetten op het oefenen van de kleuren.

Ruth & Emma gaan paardrijden. Steven & Zubeyr installeren we om te fietsen. Diethe is op therapie maar mag daarna met haar fietsje aansluiten in de klas.

Eenmaal allemaal terug samen in de klas overlopen we de foto’s van afgelopen week en kijken we wat allemaal uitgespookt hebben deze week.

In de muziekles spelen we een wisselmuziekje: Joris speelt op de piano, en als hij stopt speelt een leerling op de djembé. En dat doen we om de beurt.
