Skip to main content
Klas Kimberly 2425

Weekverslag 10 tot 14 maart 2025

Maandag 10 maart 2025

Onthaal/spelling

Veel te vertellen op maandagochtend. Want we hadden een week vakantie gehad. Het heeft ons duidelijk allemaal deugd gedaan. Ik zag wat uitgeslapen gezichten. 😊
Daarna bekeken we 2 afleveringen van “De week van Karrewiet”. Gevolgd door een kahoot quiz. Spannend! Tuur als leider en Jakob lange tiid
 Uiteindelijk won Lindert de quiz!

Muziek

Vandaag in de muziekles: 2 vrouwelijke componisten uit de romantiek (19e eeuw): Fanny Mandelssohn en Clara Schumann. Joris vertelt over hun leven en de moeilijkheden die ze kenden om als vrouw toch componiste te kunnen worden. En met succes want ze schreven prachtige muziek. We beluisteren verschillende fragmenten van een lied, een strijkkwartet, een sonate en een pianoconcerto. We bespreken hun stijl en de kenmerken die bij de romantiek horen.

Sport

We vliegen er weer in met ons sportmoment op maandag middag. Met het zonnetje op onze rug, fietsen we naar de sporthal. Tot de paasvakantie krijgen we Pleinspelen, dit zijn actieve spelletjes, loopspelen.
We starten als opwarming met een tikspel.
Hierna maken we ons klaar voor een spannend kwartet spel. We worden hiervoor in 4 groepen verdeeld en krijgen de opdracht om zo snel mogelijk 4 dezelfde voorwerpen te verzamelen. Maar wat doen we als de andere groepen voor hetzelfde voorwerp gaan? Kwartet blijkt een tactisch spel waarbij we veel moeten afspreken met ons team. We spelen het spel een aantal keer en voegen er verdediging bij. De teams moeten elk afspreken hoeveel kinderen er bij het kamp blijven om te verdedigen en hoeveel er uit lopen om te verzamelen. Het wordt een spannende race.
Als afsluiter kiezen we voor een rustig kringspel.

 

 

Dinsdag 11 maart 2025

Spelling/taal

Op dinsdagochtend begon iedereen individueel aan spelling te werken. Nastaran ging paardrijden.
Het tweede uurtje kwam Mieke en werkten we in onze taalgroepjes. Het groepje van Kimberly werkte nog even verder aan spelling.

Taal/rekenen

Na de speeltijd kregen de kinderen uitleg over een klein projectje. In de maand maart is het jeugdboekenmaand. Het is de bedoeling dat de kinderen een boek gaan voorlezen voor de kleuterklassen. We kozen dus een klas: Veerle, Annelies of Trees. Daarna gingen we ook naar de bibliotheek in onze school om een gepast boekje te kiezen.
Het laatste uurtje overliepen we de kalender. We hadden veel blaadjes afgescheurd gisteren en moesten deze nog eens even bekijken/lezen.

Zwemmen

Tuur en Nastaran gingen zwemmen.
Abderahim, Taha, Jakob en Lindert bleven in de klas en werkten aan rekenen/spelling.

 

 

Woensdag 12 maart 2025

Rekenen

Op woensdagochtend gingen we individueel met rekenen aan de slag.

Taal/wero

Na de speeltijd werkten we in onze taalgroepjes.
Het laatste uurtje werkten Tuur en Lindert samen in hun wero werkboekje. Nastaran oefende op de computer. Taha, Abderahim en Jakob gingen al richting de leefgroep om te eten en naar het voetbaltornooi te gaan.

 

 

Donderdag 13 maart 2025

Taal/rekenen

Op donderdagochtend werkten we in onze taalgroepjes.
Het tweede uurtje werkte iedereen individueel aan rekenen.

Crea

Vandaag zetten we een nieuwe tekening op geĂŻnspireerd door Magritte.

 

We hadden eerst een boeiend gesprekje rond: “de ogen zijn de spiegel van de ziel”. Want wij tekenen geen wolken in de iris van ons oog, maar iets dat ons vanbinnen aanspreekt. We hebben al: regen, een elektrische gitaar, een potvis in de zee, een bloem en toch ook eentje met wolken.

Godsdienst

Vandaag was er tijdens godsdienst een 1 op 1 moment met Tuur. We hadden het over Aswoensdag, de 40 dagentijd, de vasten en Pasen. We haalden een paastak in de klas en versierden deze met paaseieren en houten paasfiguren.

Zedenleer

Vandaag werkten we verder rond de rechten van het kind tijdens zedenleer. We spraken over onze eigen beperking, wat onze school anders maakt en ook over inclusie. Zowel Jakob als Lindert konden hierover vanuit hun eigen ervaringen op hun vroegere school goed over nadenken.

Islam

Wij hebben het gehad over het vasten tijdens Ramadan. Waarom vasten wij? Hoe vasten wij? De leerlingen vertellen vanuit hun eigen ervaring met het vasten.
Wij gingen ook efkes naar buiten ( voetbal gespeeld).
Koran voor en na de les.

 

 

Vrijdag 14 maart 2025

Project

Op vrijdagochtend verzamelden we in de gang voor een gezellig voorleesmoment. Er werd een boek voorgelezen/uitgebeeld en de kinderen lagen op de matten/zitzakken/kussens.

In de klas gingen Lindert en Tuur aan de slag met de smartgame ‘Camelot Junior’. We moesten nog enkele oefeningen maken om het uit te spelen. Spannend!
Ondertussen werkte Bernd verder met de anderen aan onze voetbaltafel. Begint er echt mooi uit te zien!

Taal/Rekenen

Na de lange speeltijd gingen we aan de slag met taal/rekenen. Jakob, Lindert en Tuur maakten een toets.

Wero

Tijdens wero werd het raadsel van de week onthuld.
“Heilige kubus” -> KaĂ€ba
De kinderen leerden wat de kaÀba is, kunnen uitleggen in welke stad de kaÀba staat, weten van welke religie dit heiligste gebouw is en somden nog heilige gebouwen op.

Sociale vaardigheden

Tijdens sociale vaardigheden keken we naar een aflevering van dokter Bea. Deze aflevering ging het over “puberteit”. Na de aflevering konden de kinderen vragen stellen over de puberteit.

Fijn weekend!