Maandag 13 januari 2025
Op maandagochtend vertelden de kinderen wat ze in het weekend gedaan hadden. Daarna keken we naar de rest van het jaaroverzicht van Karrewiet en keken we ook naar “de week van Karrewiet”. We maakten als afsluiter nog de actuaquiz.
We kregen ook een nieuwe scheurkalender in de klas. We lazen de mopjes voor en hielden het briefje van Taha zijn verjaardag bij in de klas.
Muziek
We beginnen onze lessenreeks rond de muziekgeschiedenis bij de eerste mensen. Joris vertelt over hoe de muziek ontstond, met stem- en lichaamsgeluiden. We zien afbeeldingen van fluitjes uit vogelbotten die duizenden jaren oud zijn. Joris heeft ook een van de oudste instrumenten nagemaakt; een snorrebot: een stuk hout (of bot of steen) aan een touw, dat een brommend geluid maakt als je het ronddraait. Natuurlijk mag iedereen dit instrument ook uitproberen, brrrrrrm brrrrrrm.
Sport
Tijdens de opwarming deden we een tikspel. De 2 tikkers tikten andere leerlingen aan. Wanneer een leerling getikt werd, moest die bij Griet gaan om opdrachtjes uit te voeren.
Daarna had Griet een parcours gemaakt waarbij de leerlingen allerlei opdrachten moesten doen. Zich voort trekken op de bank, onder een doek sluipen, van de plint springen, op het klimrek klimmen en ervan glijden, op het klimrek klimmen en een ring aan de stok hangen en een parcours uitvoeren op het klimrek.



















Dinsdag 14 januari 2025
Op dinsdagochtend werkten Jakob, Tuur en Abderahim individueel aan spelling. Lindert ging ondertussen paardrijden.
Het tweede uurtje gingen we aan de slag in onze taalgroepjes. Het groepje van Lindert, Jakob en Tuur begonnen een nieuw taalthema.
Na de speeltijd gingen we verder aan de slag in onze taalgroepjes. Het laatste uurtje werkte iedereen individueel aan rekenen.
Zwemmen
Lindert, Mattias en Tuur gingen zwemmen.
Ondertussen werkten Abderahim en Jakob in de klas aan spelling of rekenen.
Woensdag 15 januari 2025
Op woensdagochtend gingen we individueel aan de slag met rekenen. Tuur en Abderahim leerden over de omtrek bij Bernd. Lindert ging ook nog mee met Bernd.
Na de speeltijd gingen we aan de slag in onze taalgroepjes. Het laatste uurtje bleven alleen Tuur en Lindert over in de klas. Zij maakten een toets van wero. Taha, Jakob en Abderahim gingen al naar de leefgroep om te eten en naar het voetbaltornooi te gaan.
Donderdag 16 januari 2025
Op donderdagochtend had ik een verrassing voor de kinderen. Ik had een filmpje gemaakt van de sportactiviteit op maandag. Hiervan had ik een reëel gemaakt op hun favoriete muziek.
De kinderen vonden het geweldig!
Daarna gingen we aan de slag in onze taalgroepjes. Het tweede uurtje werkte iedereen individueel aan rekenen.
Crea
Ons werk rond kubisme krijgt verder vorm. Er werd gekleurd, met verschillende materialen (stiften, kleurpotloden of aquarelpotloden), eigen aan hun werk. Sommigen werden vandaag afgewerkt, anderen hebben nog even volgende week te gaan. In ieder geval, iedereen heeft iets uniek gemaakt en dit hangen we volgende week in de lange gang.
Godsdienst/Zedenleer
Omdat Els de volgende 4 weken een opleiding volgt op donderdagnamiddag zullen Tuur en Mattias deze weken aansluiten bij zedenleer. Vandaag mochten de leerlingen zelf aangeven waarover ze meer willen te weten komen de komende tijd. Vandaag hadden we het over erfelijkheidseigenschappen zoals onze kleur van ogen, kleur van haar, onze lengte…Ergens lijken we op onze ouders of broers en zussen, maar toch zijn we allemaal uniek. En dit komt door een unieke mix van ons DNA. Het gesprek bracht ganse familie stambomen teweeg. Zoals hoe heet het kindje van de neef van mijn papa, is dat dan een achterneef?
Islam
Wij beginnen de les met een klein gesprekje.
Wij werken aan het voorbereiding voor het gebed.
Wij hebben het belang van het gebed besproken.
Wij beëindigen de les met Koran.
Vrijdag 17 januari 2025
Op vrijdagochtend bleven we in 1 groep omdat Bernd afwezig was. We deden een kahoot quiz over de week van karrewiet. De kinderen vonden het fantastisch want ze doen echt graag een kahoot quiz op de ipads. We keken naar het jaar van karrewiet en aansluitend naar de film van het jaar. Want ook daarvoor heb ik een kahoot quiz. We spraken af om die in de namiddag te doen. Want dan is iedereen zeker in de klas.
Ondertussen gingen: Taha, Jakob, Abderahim en Lindert lezen met Laura. Ook gingen er therapieën door.
Na de speeltijd ging iedereen individueel aan de slag met rekenen.
In de namiddag keken we verder naar de film van het jaar. Het is een film die gemaakt werd door het vtm nieuws met alle hoogtepunten van de actualiteit van het voorbije jaar.
Daarna maakten we de kahoot quiz van het jaaroverzicht van Karrewiet. Aansluitend maakten we de kahoot quiz van de film van het jaar. Deze was iets moeilijker.
De kinderen vonden het allemaal superspannend en heel leuk! Ook belangrijk natuurlijk. 😉






Fijn weekend!