Skip to main content

Maandag: We hebben veel te vertellen over het verlengde weekend. We hebben zelfs geen tijd meer om de kalender in orde te brengen.

Na de speeltijd is het tijd voor onze matten, in plaats van de dekens halen we de “spookdoeken” er eens bij. We stoppen iedereen in een spookdoek – de ene volledig, de andere voor de helft – en dan krijgen ze de opdracht om er 1 voor 1 uit te kruipen.

In de namiddag moeten we nog wat handen stempelen (ssst, niets zeggen want het is een geheim 😉 ), hier zijn we toch wel eventjes mee bezig.
 

Dinsdag: Iedereen wordt weer actief aan het werk gezet. Zubeyr en Manon moeten fietsen terwijl Michelle in buikig op de mat ligt en de tjoepen van de ene kant van de mat naar de andere kant moet doorgeven. Louis en Diethe moeten op consult of zijn weg voor de hulpmiddelen in dit. blok.

Tijdens crea pakken we de crea-kar al een stukje aan. Alle dozen worden opnieuw gewassen en gesorteerd. Gelukkig zijn er enkele enthousiaste poetsers in de klas!

Na de middag staat Maxime alleen en is het even nadenken wat we dan kunnen maken. We kijken in de bakken met ingrediënten en hopen dat we van alles voldoende hebben om een ‘quatre-quart’ te maken. We hebben alvast genoeg bloem, boter en suiker maar zijn er ook nog eitjes? Diethe gaat het vragen met haar computer. We hebben er 4 en we leggen ze nog eens in water om met de truc te zien of ze op de bodem gaan liggen. Gelukkig het zijn goede eitjes.
Manon moet de bloem en suiker wegen, en Michelle doet de boter in stukjes. We vergeten toch wel bakpoeder toe te voegen zeker (aangezien het gewone bloem is). Terwijl de cake net in de oven zit voegen we het nog snel toe aan het deeg en goed omroeren. Uiteindelijk hebben we een superlekkere, luchtige cake. Morgen kunnen we ervan smullen.
    Ow ja, Diethe en Manon amuseren zich rot met onze dansende cactus!!!

Woensdag: We gaan terug naar buiten voor enkele estafettes. Op voorhand worden de teams gevormd aan de hand van het voorwerp de leerlingen kiezen. Deze keer doen we estafettes met een bal en een ring. We doen zelfs een combinatie van de 2 voorwerpen. Toch eventjes nadenken
 

Tijdens communicatie trekken we naar onze eigen bib. We hebben er de vorige keer gezien hoe de boeken er gesorteerd zijn. Nu proberen we ze zelf te sorteren. Eerst kijken naar de kleur en dan kijken of we de figuren kunnen onderscheiden en nog verder kunnen sorteren.

Tijdens spel is het tijd voor vrij spel en mag iedereen wat vrij spelen, samenwerken, buiten spelen.

Donderdag: Tijd om nog aan enkele pensioenen te werken. We moeten nog een idee vinden voor Jacoba en werken iets af voor Janique. Spannend want plots stopt ze haar hoofd de klas binnen om iets te zeggen, gelukkig heeft ze niets gezien.

In het zwembad is het vollenbak zwemmen op muziek. Tijdens de opwarming maken we er een soort ‘stoelendans’ van. Daarna is het tijd voor onze oefeningen op onze rug en buik. En afsluiten doen we met een liedje waarbij we afwisselend heel stil moeten liggen om nadien helemaal los te gaan en alles te bewegen en dan weer muisstil.
 

Tijdens ICT werken Michelle en Diethe met de oogbesturingscomputer. Ze moeten allebei vertellen wie er allemaal mee is gaan zwemmen. Nadien mogen ze ook nog wat vrij en kiest Diethe na het afspelen van enkele liedjes om op de iPad te werken. Louis gaat door zijn foto’s met zijn hoofdklikcontact en Zubeyr speelt een actie-reactie spelletje op de iPad en kijkt naar een filmpje met zijn klikcontact op de computer.

Vrijdag: In de muziekles hielden we een grote zangstonde. We zongen superveel liedjes, en bewogen er ook bij. Het was echt gezellig. Op het einde zongen we ook ‘Jip en Janneke’ en Joris kondigde aan dat Jip en Janneke volgende week afscheid komen nemen.

Na de speeltijd werd er opnieuw samen gezongen in de lange gang. Nadien namen we tijd voor ontspanning. Met relaxatiemuziek en het beeld van de golven van de zee, kregen de kinderen om de beurt een handmassage.

Na de middag gaat Michelle voor de laatste keer paardrijden.
Diethe, Louis en Zubeyr blijven in de klas. Ze spelen er met de spiegel. Een grote om helemaal voor te zitten waarin ze elkaar zien. Maar er was ook een kleintje die we op Zubeyr zijn tafelblad gezet hebben, zalig om hun reacties te zien wanneer ze in de spiegel zichzelf zagen.