Skip to main content
Klas Kimberly 2324

Weekverslag 13 tot 17 mei 2024

Maandag 13 mei 2024

Op maandagvoormiddag begonnen we met het vertellen van ons verlengd weekend. Iedereen had er wel van genoten. Uitstapjes, thuis zijn, genieten van het mooie weer…. Heerlijk!
Daarna keken we een aflevering van de week van Karrewiet en maakten we de actuaquiz. Enkele foutjes op de quiz maar niet zo erg.
Er kwamen ook nog enkele vragen van de kinderen omtrent het Eurosongfestival en de Belgische voetbal. Zo bekeken we ook nog de winnaar van het Eurosong: Zwitserland. Ook het liedje van België en Nederland beluisterden we.

Daarna gingen we met taal aan de slag. Taha las allemaal verschillende soorten teksten. Nastaran en Mattias werkten individueel op hun computer. Lindert en Jakob werkten samen aan een les taal.

Na de speeltijd gingen we allemaal individueel met rekenen aan de slag.

Sport

Tijdens sport deden we als opwarming: jagerbal. Daarbij moest een leerling iemand tikken met de bal. Eénmaal getikt, moest die persoon op 1 been gaan staan. Daarna kwam er ook een tweede tikker bij. Die moest tikken met een grote shuttle van de badminton.

Bij de oefening verdeelden we ons in 2 groepen. 1 groep deed oefeningen van badminton. De andere groep deed oefeningen van tennis. Eerst moest je proberen het pluimpje op het raket te houden, dan probeerden ze enkele keren het pluimpje te tikken met het raket. Uiteindelijk werd er ook al eens naar elkaar gespeeld.

 

Dinsdag 14 mei 2024

Op dinsdagvoormiddag gingen we met taal aan de slag. Lindert, Jakob en Tuur werkten rond trollen en schreven een verhaal over hun verlengd weekend. Nastaran werkte zelfstandig op haar computer. Taha las verschillende verhalen.

Na de speeltijd gingen we met rekenen aan de slag. Iedereen werkte individueel met behulp van Kimberly, Pieter/Channah.

Muziek

Deze week gingen we verder op de muziekstukjes die we vorige week filmden. We beluisteren en bekijken iedere muziekstukje en bespreken hoe het klinkt. We zoeken ideeën per muziekstukje voor een titel en dan beslissen de uitvoerders hoe hun muziekstuk heet. Dat wil zeggen dat de filmpjes klaar zijn voor op de blog. Je vindt er de volgende muziekstukjes: ‘stappen tussen waterplassen’, ‘curieuzeneuze vogelnest’, ‘wandeling naar huis’ en ‘broeder blij en broeder boos’. Veel luisterplezier!

wandeling naar huis

broeder blij en broeder boos 

 

Woensdag 15 mei 2024

Op woensdagochtend gingen we met taal aan de slag. Nastaran en Taha werkten in hun werkboek. Mattias maakte oefeningen op de computer. Lindert, Jakob en Tuur maakten de herhalingsoefeningen van taal.

Na de speeltijd werkten we rond de voortplanting. Deze week stond de zwangerschap centraal. We bekeken de groei van de baby en gaven wat uitleg over de bevalling.
Het laatste uurtje werkte iedereen individueel in hun rekenboek.

 

Donderdag 16 mei 2024

Op donderdagochtend zijn we begonnen met sudoku animal. Jakob, Taha en Lindert losten elk een sudoku van de dieren op. We schrokken allemaal van elkaar omdat iedereen het zo goed kon! Daarna kwam ook Nastaran in de klas. We hebben gekookt ter gelegenheid van haar verjaardag. We maakten pizza met kip en paprika. Iedereen kreeg een taakje. Taha en Lindert sneden de paprika, Nastaran sneed de kip en Jakob schikte de tomatensaus op de pizzadeeg. Bij het afwassen stond Jakob aan de afwasbak, Lindert droogde af en Nastaran stopte alle spullen terug in de kookkar!

Na de speeltijd smulden we van onze pizza. Mmm… heel lekker!
Daarna begonnen we met een gezamenlijk deel over de bijvoeglijke naamwoorden. Iedereen apart op de computer. Het blijft iets moeilijks die bijvoeglijke naamwoorden maar we blijven oefenen!
Het tweede uurtje werkten Nastaran, Taha en Mattias individueel aan taal. Lindert en Jakob gingen mee met Sabrina om enkele testen af te nemen.

Godsdienst

We begonnen tijdens godsdienst met een laatste thema namelijk “allemaal uniek”. We hadden het over de Wereldjongerendagen. Wat is dat? Waar en wanneer gaan die door? Waarom gaan jongeren daar heen? We werkten ook met enkele stellingen waar we samen over nadachten en leerden om een eigen mening te geven wat wel nog heel moeilijk is. Als slot hebben we nog 2 liedjes opgezet om nog even los te gaan op de muziek van de jongeren. Tof om te zien!

Zedenleer

Vandaag staat zedenleer in het teken van “mama’s”, maar meer als symbool van de “universele moeder”. Zorgt een mama anders voor ons dan een papa? Of voelt dat anders? Wat betekent dat in de kunst? Waarom wordt er ook gesproken over “moeder aarde”? En hoe zit dat in de dierenwereld?  Abderahim en Taha sluiten ook bij ons aan omdat Mohi naar een studiedag is.

 

 

Vrijdag 17 mei 2024

Op vrijdagochtend was het dan zover! We deden een quiz samen met klas Els. De kinderen hadden erom gevraagd en er voor gewerkt. Ze hadden zelf alle vragen gemaakt en Kimberly had ze verzameld op kahoot. Ze werden verdeeld in groepjes en kregen allemaal een tablet. De bedoeling was om zo snel mogelijk de vraag juist te beantwoorden op de tablet. Het werd een spannende quiz!
Uiteindelijk won Tuur en Renée. Op de tweede plaats: Tristan en Taha en op de derde plaats: Mattias en Xiano.

Rond 10uur onthulden we ook nog het antwoord op onze vraag van de week.
Raadsel: Britse megastenen in een rondje. Antwoord: Stonehenge!
We kregen antwoorden op de vragen: waar bevinden zich die stenen? Welke functie heeft het? Kennen we nog zo een monument met veel stenen?

Zwemmen

Lindert en Mattias gingen zwemmen. Tuur bleef in de klas en ging aan het werk met taal en rekenen. Jakob en Taha werkten individueel aan spelling.

Crea

We beginnen alvast aan een volgend project. We zoeken een onderwerp dat te maken heeft met papa. We laten ons inspireren door de pop art. Daarna tekenen we zelf een ontwerp.