Skip to main content
Klas Kimberly 2324

Weekverslag 11 tot 15 maart 2024

Maandag 11 maart 2024

Op maandagochtend was het rustig in de klas. Er waren maar 3 kinderen aanwezig. We vertelden over het voorbije weekend. Vrij rustig weekend met enkele hoogtepunten.
Daarna keken we naar de week van Karrewiet. Ook losten we de actuaquiz op.

Het tweede uurtje kwam Sofie langs voor een les rots en water. We moesten nu tijdens de oefeningen een sterke rotshouding tonen.

Na de speeltijd gingen we individueel met rekenen aan de slag. Op het einde kregen we nog eventjes scoodle-tijd.

Sport

We hebben verder geoefend op basketbal. We startten met ‘ik verklaar de oorlog aan’. Daarna oefenden we verder met het dribbelen. Een verdediger passeren was niet makkelijk, maar het lukte goed. We sloten af met een basketmatch.

 

Dinsdag 12 maart 2024

Vanwege de klassenraad is er vandaag geen project. Daardoor gingen we eerst met taal aan de slag. Nastaran en Taha individueel met de hulp van een vrijwilligster. Lindert en Jakob in een klein groepje.

Na de speeltijd ging iedereen individueel aan de slag met rekenen.

Muziek

We leerden hoe authentieke djembés gemaakt worden met foto’s en een filmpje. Daarnaast startten we het bedenken van een eigen muziekstukje op een instrument naar keuze. Daarvoor deden we de eerste experimenten op djembé, theremin, cajon en piano.

 

Woensdag 13 maart 2024

Op woensdagochtend begonnen we met taal. Nastaran oefende in haar taalboekje over eten. Taha deed een les begrijpend lezen en een schrijfles over heksen. Jakob en Lindert deden een les over het alfabet, een leesles en een les over het zelfstandig naamwoord en bijvoeglijk naamwoord. Mattias oefende taal op zijn computer.

Na de speeltijd deden we nog even verder met taal. Daarna gingen we allemaal individueel aan de slag met rekenen.

 

Donderdag 14 maart 2024

Tijdens maatschappelijk rekenen deden we een zoektocht naar de pictogrammen in de school. We leerden alle pictogrammen kennen. Ook zagen we enkele foutjes en we hebben deze gemeld bij onze preventie-adviseur Sofie Careel.

Na de speeltijd oefenden we klassikaal op het bijvoeglijk naamwoord. We maakten daarbij oefeningen op de computer. Daarna vulde Nastaran nog met Mieke het weekmenu aan. Lindert en Jakob schreven een bedankingstekstje aan een gekozen persoon.

Godsdienst/Zedenleer

Tijdens levensbeschouwing bleven we het eerste deel van de les allemaal samen in de klas daar Elly afwezig was. Vandaag werd het verhaal van “Grote Boom is ziek” verteld. Het verhaal ging over Grote Boom die plots zeer ziek werd en Snuiter, zijn beste vriend, had het er heel moeilijk mee. Grote Boom had houtworm en moest behandeld worden. Hij was daardoor een hele tijd heel moe, ziek en verloor zijn bladeren. Na een lange periode waarbij Grote Boom verzorgd werd en  Snuiter bij zijn vriend bleef om hem gezelschap te houden, te troosten, te helpen, … ging het terug beter met Grote Boom. Aan de hand van het verhaal hebben we verteld over de wereld rondom ons. Vriendschap, mekaar helpen, steunen zoeken en krijgen, ….
Tijdens het 2de deel hebben we nog samen de klassen opgevrolijkt met het versieren van paastakken.

Islam

Wij hebben het gehad over het vasten tijdens Ramadan (De maand van de Koran).

Wij hebben naar Koran geluisterd.

 

Vrijdag 15 maart 2024

Op vrijdagochtend onthulden we ons raadsel van de week.
Uitvinder van een populaire koperen toeter -> Adolphe Sax.
We kregen antwoorden op de vragen: Waar is Adolphe Sax geboren? Wat heeft hij uitgevonden? Waarom moest hij achter een gordijn spelen?
Daarna oefenden Taha en Nastaran de hoofdletters in.
Jakob en Lindert gingen aan de slag met wereldoriëntatie ‘Machtig krachtig’.
Tijdens het eerste onderdeel van de les bespraken we het speelgoed van vroeger en nu. We bekeken hoe het speelgoed nu echt werkt? Ook bespraken we waar onze energie nu vandaan kwam?
Tijdens het tweede onderdeel van de les onderzochten we de elektriciteit. Toestellen werken met batterijen en toestellen werken met elektriciteit uit het stopcontact.

Zwemmen

De kinderen zwommen deze week in 1 groep.

Crea

Elly is ziek. Dus maken de kinderen een tekening van een mannetje. Ze mogen zelf kiezen welk soort mannetje en hoe ze het gaan afwerken. Later als de tekening af is, wordt een afbeelding van hun eigen hoofd er nog opgeplakt.