Skip to main content
Klas Kimberly 2324

Weekverslag 15 tot 19 april 2024

Maandag 15 april 2024

Op maandagochtend was iedereen terug aanwezig. We waren blij om elkaar terug te zien en we hadden veel te vertellen! Ook keken we naar de afleveringen van ‘de week van karrewiet’.

Na de speeltijd bekeken we nog 1 aflevering en deden we ook de actuaquiz.
Daarna gingen we aan de slag. Nastaran deed taal en daarna rekenen. Taha werkte ook aan taal. Lindert deed een les spelling en ging dan in zijn rekenboek werken. Jakob en Mattias deden ook rekenen.

Sport

Tijdens de sport was het hevig aan het regenen. We gingen met de bus en auto’s naar de sporthal. Eénmaal aangekomen, vertelde Sofie dat we de komende periode rond de Olympische spelen gingen werken. Vandaag begonnen we met hockey.

Als opwarming deden we het spel: 2 is te weinig, 3 is teveel. Daarna oefenden we met de hockeystick om zigzaggend de puck te verschuiven. Als tweede oefening gingen we ook eerst zigzaggend vooruit om daarna aan de middenlijn de puck te passen naar een andere leerling.

 

Dinsdag 16 april 2024

Tijdens project gingen we op zoek naar een nieuwe uitdaging. We hadden enkele ideeën: kleurenzoektocht, fotozoektocht, kahoot maken, klastuin…
We hadden het idee om eerst onze tuin op te lappen maar ook tussendoor een kahootquiz te maken. We begonnen met het onkruid te verwijderen en dit naar de compostbak te brengen.
Daarna bespraken we de mogelijkheden voor de quiz. De leerlingen zouden graag eens een quiz oplossen samen met de leerlingen van klas Els. Iedere leerling begon in de klas 4 vragen te verzinnen voor de quiz. Kimberly zal de vragen verzamelen en in een quiz gieten.

Na de speeltijd werkte iedereen individueel aan rekenen.

Muziek

In de les muzische vorming was het weer tijd om toneel te spelen. We leerden met speloefeningen om afwisselend klein en groot te spelen. Daar plakten we dan emoties en karaktertrekken bij. Zo speel je ‘klein’ bij verlegen, zenuwachtig, bang, onzeker, … en ‘groot’ bij stoer, boos, zelfzeker, bazig, … Op het einde speelde iedereen 2 solootjes voor de klas, één in kleine speelstijl en één in grote speelstijl. En dat ging zeer goed, wat een acteertalenten in deze klas!

 

Woensdag 17 april 2024

Op woensdagochtend begonnen we met taal. Taha werkte met Mieke in zijn werkboek, ook Tuur werkte individueel in zijn werkboek de lessen af. Lindert en Jakob werkten aan spelling en Mattias werkte individueel op de computer.

Na de speeltijd hadden we een les seksuele opvoeding. Deze les hadden we het over de vrouwelijke cyclus.
Het tweede uurtje werkten we individueel aan rekenen. Jakob en Lindert gingen ook nog individueel mee met Janique voor een les metend rekenen.

 

Donderdag 18 april 2024

Tijdens maatschappelijk rekenen gingen we iets dieper in op sudoku’s maken. Voor de vakantie hadden we eens een sudoku opgelost voordat we onze paaseitjes mochten zoeken. Nu gingen we nog even verder oefenen. Nadat we samen een sudoku hadden opgelost, ging iedereen individueel aan de slag. Tuur en Lindert gingen met de cijfers aan de slag. De andere leerlingen bleven bij de figuurtjes. Het was nog even nadenken, goed kijken en controleren!

Na de speeltijd gingen we samen aan de slag met verkleinwoorden. We bespraken wat verkleinwoorden zijn en maakten daarbij een document. Toen iedereen klaar was, maakte Tuur zijn toets van taal en Taha werkte in zijn werkboek verder. Nastaran oefende op de tweeklanken. Lindert, Jakob en Mattias gingen individueel aan de slag met spelling.

Godsdienst/Zedenleer

Vandaag een speciale les. Met de leerlingen van zedenleer en godsdienst bleven we in 1 lokaal. De leerlingen mochten vrij spelletjes spelen of op youtube naar filmpjes kijken op hun pc. De Talentensprong komt eraan en er moeten nog heel wat praktische zaken geregeld worden waardoor Elly en Els moesten samenwerken.

Islam

Wij hebben het gehad over Ramadanfeest (Suikerfeest).
Wij hebben het samen gevierd in de klas.
De leerlingen hebben hun verhalen erover verteld.
Wij hebben naar de koran geluisterd.

 

Vrijdag 19 april 2024

Op vrijdagochtend onthullen we de vraag van de week: ‘Zeven keer Milaan-San Remo’. De vraag werd geraden: Eddy Merckx! We bespraken hoe oud Eddy Merckx was toen hij Wereldkampioen werd en ook welke wedstrijden hij allemaal gewonnen had in zijn carrière. Ook somden de leerlingen op welke wielrenners ze nog kenden.

Tijdens het tweede deel bekeken we elektrische stroomkringen. Hoe komt het nu dat we maar op een knopje moeten duwen en iets werkt? Hoe komt het dat iets licht, geluid of beweegt?
Als laatste bekijken we ook nog het nadeel van wegwerpbatterijen. Waarom is het belangrijk om ze goed te recycleren? Welke stoffen bevatten ze?

Zwemmen

Crea

Met de talentensprong in aantocht maken we eerst onze Moederdag geschenkjes tijdens crea!