Skip to main content
Klas Kimberly 2324

Weekverslag 25 tot 29 maart 2024

Maandag 25 maart 2024

Op maandagochtend vertelden we over ons voorbije weekend. Daarna keken we naar de week van Karrewiet.
Het tweede uurtje deden we een les rots en water ‘Op het speelplein’. We deden verschillende oefeningen en situaties waarbij de kinderen gepast moesten reageren.

Na de speeltijd werkte Tuur verder aan taal, Lindert en Jakob maakten hun toets verder van taal. Taha ging aan de slag met rekenen.

Sport

We begonnen meteen met een oefening om te dribbelen en te scoren. De leerlingen stonden in 2 groepen verdeeld. Je ging per 2 naar voren. 1 iemand dribbelde en gaf aan de gele lijn de bal door aan de andere persoon. Dit herhaalde zich tot aan het einde. Op het einde ging 1 persoon proberen om te scoren. Daarna wisselden we om zodat iedereen eens de kans had om te scoren.

Bij de tweede oefening deden we bijna hetzelfde maar nu bleef de ene persoon staan, terwijl de andere aan het dribbelen was. Daarna gooide je de bal schuin naar de persoon die bleef staan.

Om te eindigen deden we een match. De klassen waren in 2 groepen verdeeld. Terwijl je loopt, kan je dribbelen. Je mag niet lopen met de bal in jouw hand. Je probeert te scoren in het doel van de andere. Het was een spannende wedstrijd! De teams waren gewaagd aan elkaar!

 

Dinsdag 26 maart 2024

Op dinsdagochtend was er geen project. We gingen met taal aan de slag. Lindert, Jakob en Taha gingen met spelling aan de slag. Nastaran werkte op haar computer aan de Nederlandse woordenschat en Tuur werkte verder zijn taalboek af.

Na de speeltijd ging iedereen individueel met rekenen aan de slag.

Muziek

We herhaalden eerst ‘de lente’ van Vivaldi. Daarna leerden we de voorloper van de piano en van de gitaar kennen: de clavecimbel en de luit en keken naar een opname van ‘de lente’ op originele barok-instrumenten.
We hielden ook een luisterkwis met de theremin, een mysterieus elektronisch instrument, en speelden er om beurten op. Vooral de ruimte-geluiden werkten goed, alsof de klas vol ufo’s en aliens zat.

 

Woensdag 27 maart 2024

Geen school voor de leerlingen wél voor de juf. 😉

 

Donderdag 28 maart 2024

Op donderdagochtend begonnen we met het forum van klas Julie. Het ging over dieren die allemaal een ei legden en we vierden de jarigen van de maand maart.

Daarna gingen we rond in de school. We bekeken de pictogrammen en zochten ondertussen naar het gouden ei die een andere plaats kreeg. Gevonden!

Toen we terug in de klas kwamen, bespraken we een project die we graag zouden uitwerken na de vakantie. We hebben enkele ideeën en kunnen hier eventjes over nadenken tot na de vakantie.

Na de speeltijd werkten Lindert en Jakob aan spelling. Nastaran oefende de woordenschat in op de computer en Taha ging aan de slag in zijn taalboeken.

Godsdienst/Zedenleer

Vandaag bleven de leerlingen van Godsdienst en zedenleer samen omdat Els er even niet was. De lente is in het land en het is bijna Pasen. Ja, hoor, en dan krijgen we paaseitjes. Maar waarom? Wij vieren ook het nieuwe leven en dat komt vaak uit een ei. Denk maar aan de kip en aan onze vogels… We luisteren naar het verhaal van vogel Hokko. Ach…een klein vogeltje dat zo’n moeite moet doen om uit ei zijn te geraken. Dat is echt véél werk, hoor! Sommigen knutselen ook een ei op een wasspeld en als we erop knijpen…piept er een kuikentje uit. Anderen keken naar filmpjes hoe een kuiken uit een ei komt en op bezoek bij een struisvogelboerderij zagen we de struisvogeleieren uitbroeden.

Islam

Wij hebben de 5 zuilen herhaald. Wij hebben een klas gesprek gehad over belangrijke punten in het geloof a.d.h.v. paar mooie vragen van de leerlingen. Wij hebben ook naar de Koran geluisterd.

 

Vrijdag 29 maart 2024

Op vrijdagochtend begonnen we met enkele rebussen op te lossen en een sudoku. Daarna deden we ook nog een woordzoeker op het interactieve bord. Tijdens de rebussen was het wel duidelijk dat het over de Paashaas ging. Dus gingen we zoeken op de speelplaats naar paaseitjes!

Terug in de klas onthulden we het raadsel van de week.
Eiland met bijzondere beelden. -> Paaseiland.
We kregen antwoorden op de vragen: Waar ligt Paaseiland? Waarom heet het Paaseiland? Wat zouden de zeelieden gedacht hebben toen ze de beelden zagen? Waarom denk jij dat de beelden gemaakt zijn? De bewoners hadden schrift dat we nog niet kunnen ontcijferen? Kennen jullie nog zo’n talen?

Zwemmen

 

Crea

Vandaag maken we tijdens crea piepkleine tekeningetjes op een uitgeblazen ganzenei.