Skip to main content
Klas Kimberly 2324

Weekverslag 29 april tot 3 mei 2024

Maandag 29 april 2024

Op maandagochtend begonnen we met het weekend te vertellen. Tuur had bijgeleerd over schermen. Niet iedereen wist dat dit ook een sport was, dus zochten we er even filmpjes over op. Mattias en Jakob hadden beiden een film gezien. We zochten ook daar eens even de trailer over op. Daarna keken we naar de week van karrewiet en losten we de actuaquiz op. 5/5 Knap gedaan!

Na de speeltijd gingen we met taal aan de slag. Nastaran werkte in haar taalboekje van ‘In de klas’. Taha maakte herhalingsoefeningen rond het thema van taal. Mattias werkte individueel aan taal. Lindert, Tuur en Jakob werkten in een groepje rond fictie/non-fictie en dagboeken.

Tijdens rekenen werkte iedereen individueel. Jakob maakte een les metend rekenen bij Janique.

Sport

Tijdens sport deden we als opwarming: Jagerbal. De tikker had een bal vast. De bedoeling is om te tikken met de bal. Wanneer de leerling getikt werd, ging die met zijn of haar hand in de lucht staan. Wanneer een vrije leerling een high five gaf, werd de getikte leerling terug bevrijd.

Daarna gingen we met Hockey aan de slag. Bij de eerste oefening herhaalden we de oefening van vorige week. We gingen vooruit met onze hockeystick en aan de witte lijn gaven we een goede tik tegen de puck zodat die tegen de bank botste.
Als tweede oefening stond er nu een verdediger in het midden van de weg. Die verdediger moest proberen de puck tegen te houden. Was je de verdediger voorbij, kon je toch nog de bank tikken.
Als laatste oefening stond er een keeper bij de bank. Die ging terug de puck proberen tegen te houden. Niet gemakkelijk!

 

Dinsdag 30 april 2024

Op dinsdagochtend overliepen we de planning voor de komende weken voor project en maatschappelijk rekenen. Daarna gingen we naar het tuincentrum dichtbij school om onze tuin wat aan te kleden voor de zomer. Wat hadden we allemaal nodig? Aarde en wat groentjes om te planten. Liefst groenten die vroeg mogen geoogst worden. Eénmaal aangekomen bij het tuincentrum bleek het uitzonderlijk gesloten te zijn. Helaas geen plantjes dus!
We keerden terug naar de klas en zochten verder naar quizvragen. Want binnenkort vindt onze quiz plaats. Een quiz samen met de kinderen van klas Els. De kinderen van onze klas wilden dat eens heel graag doen.

Na de speeltijd ging iedereen individueel met rekenen aan de slag.

Muziek

Het eerste deel van de muziekles is er repetitie voor de liederen van de talentensprong, met alle kinderen in de gang. In het tweede deel geeft Joris uitleg over de handpan, een speciaal instrument met magische klanken. Hij toont hoe het bespeeld moet worden en daarna mogen ook wij om de beurt voorzichtig op de handpan spelen.

 

Woensdag 1 mei 2024

Geen school vandaag!

 

Donderdag 2 mei 2024

Op donderdagochtend gingen we met de Beebot aan de slag. Kimberly had een spel gemaakt rond moederdag. Er lagen op ons veld allemaal prenten van vrouwen/moeders. Om beurt trokken de leerlingen een kaartje. Ze lazen de 3 uiterlijke kenmerken voor en gingen op zoek naar de juiste moeder. Daarna stelden ze de Beebot in en controleerden als hij effectief naar het juiste prentje ging. Sommigen vonden dit al gemakkelijk dus maakten we al een hindernis langs de route of moesten ze 2 prenten achter elkaar doen langs dezelfde weg.

Na de speeltijd gingen we met taal aan de slag. Nastaran werkte in haar boekje “Het huis”. Lindert, Tuur en Jakob werkten rond verkleinwoorden en maakten een les begrijpend lezen. Mattias en Taha werkten individueel aan taal.

Godsdienst/Zedenleer/Islam

Wegens een repetitie voor de talentensprong bleven alle leerlingen bij Mohi in de klas.

Gisteren hebben wij samen naar een film (Mr. Bean) gekeken want
Els en Elly hadden een repetitie voor talentensprong met de leerlingen die
mee doen.

 

Vrijdag 3 mei 2024

Op vrijdagochtend werd ons raadsel van de week onthuld.
Puur of melk => Chocolade
We kregen antwoorden op de vragen: Waar wordt chocolade van gemaakt? Kennen jullie nog chocolademerken? Waarom zou chocolade enkel voor de rijken zijn?

Daarna gingen Taha en Nastaran aan het werk in hun schrijfboekje. Tuur en Lindert maakten een toets van wereldoriëntatie. Jakob ging lezen met Mieke en Mattias werkte op scoodle.

Zwemmen

 

Crea

Kijken naar de algemene repetitie van de Talentensprong.